Posted by & filed under social-media-marketing.

Pentru multă lume, rețelele de socializare reprezintă o refulare, o lume virtuală în care se regăsesc prieteni, amintiri, locuri dragi, muzică preferată, o entitate invizibilă în care fiecare își exprimă, într-un fel sau altul, starea de spirit din anumite momente. La început a fost comunicare. Apoi, a venit și consecința. Această lume virtuală poate fi și este în acest moment exploatată economic. Ca o consecință firească a aparut un nou domeniu: Social Media Marketing.

O pagină trebuie construită corect încă de la înființare. Este foarte importantă fundația pe care se va construi ulterior această unealtă de imagine. Și pentru ca acest lucru să fie realizat corect, trebuie să acordați multă atenție setărilor aflate în ”Edit Page”. Aici puteți decide ce vizibilitate doriti să aveți și, foarte important, vârsta viitorilor abonați ai paginii. În general, în domeniile de activitate în care am activat, întotdeauna am ales vârsta peste 18 ani (pentru cei aflați sub această vârstă, Facebook are niște politici de protecție/restricție și te poți trezi cu postări suspendate sau chiar limitare la postări din te miri ce motive). Tot ca o recomandare ar fi permiterea publicului să posteze comentarii și fotografii în secțiunea rezervată special pentru asta și faceți acest lucru vizibil. Transparența vă va aduce credibilitate paginii Dvs. În cazul în care vor fi postate comentarii la articole ce nu vă convin nu le ștergeți, ci încercați un dialog cu respectivii. Dacă apar însă jigniri sau limbaj licențios suspendați imediat persoana în cauză, deoarece un asemenea comportament nu vă aduce decât public de tip low-education. În opinia mea, acest public se numește ”garbage” și trebuie îndepărtat deoarece nu aduce brand awarness și nici un fel de feedback pozitiv. Oricum pentru acest tip de public există setarea ”Profanity filter” pe care e recomandabil să o stabiliți pe poziția ”strong”. O altă unealtă bună de interacțiune cu publicul este ”other people can tag photos on my page”. Sunt vizitatori care se identifică sau empatizează cu fotografiile postate și permițând această opțiune puteți mări gradul de fidelizare a paginii. De asemenea, fanii paginii trebuie sa aibă posibilitatea de a contacta administratorul paginii pe ”private”. Deseori există oportunități de colaborare ce nu trebuie ratate din lipsă de comunicare.

În setările inițiale, alegeți domeniul corect de activitate, deoarece, în caz contrar, motoarele Facebook vă vor semnala faptul că activitatea pe care o desfășurați nu are legătură cu domeniul ales. Și, în astfel de cazuri, puteți primi mesaje de sprijin din partea FB ca să corectați domeniile alese sau pot surveni chiar suspendări ale paginii. Asta se întâmplă mai ales în cazurile în care promovarea virală a unor postări contravine politicilor FB în legătură cu domeniul declarat (într-un cuvânt, Facebook descoperă atunci când vrei să păcălești publicul).

Aspectul paginii este deosebit de important în ceea ce privește reușita misiunii de social media marketing. Fotografiile de fundal și de profil trebuie să fie sugestive – să aibă legătură cu business-ul promovat – să fie de bună calitate și, nu în ultimul rând, să fie foarte atractive. La acest capitol, analiza calității fotografiilor se poate face pur și simplu experimental. Direct pe publicul țintă pe un perete de utilizator din domeniu. Dacă fotografia primește in jur de 5% like-uri din numărul de prieteni ai paginii, înseamnă că poate fi folosită. Dacă nu există un astfel de perete de probă, atunci puteți încerca direct pe pagină și în funcție de reacția fanilor să o schimbați sau să o păstrați. În general, se recomandă ca fundalul să se schimbe cel puțin o dată pe an (în niciun caz, nu foarte des, pentru că imaginea aceea trebuie să creeze autosugestie și mesaj subliminal – ajungem în viitor și la capitolul acesta). O dată ce pagina este gata, putem porni în căutarea fanilor.